Po co ci logo? – czyli co nam daje firmowy znak graficzny.

<a href=’https://pl.freepik.com/zdjecia/kobieta’>Kobieta zdjęcie utworzone przez wayhomestudio – pl.freepik.com</a>  

Znaki i symbole towarzyszyły ludzkości od najdawniejszych czasów. Ludzie od zawsze odczuwali potrzebę podkreślania swojej indywidualności oraz chęć odróżnienia się od innych. W tym celu znakowano swoje ciała, używano pieczęci, herbów rodowych, oznaczano także ważne przedmioty i dzieła.

Wraz z rozwojem gospodarki i zwiększonym popytem na produkty, powszechne stały się także znaki towarowe. Obecnie niemal każda firma posługuje się zaprojektowanym logo, będącym częścią identyfikacji wizualnej marki.

Głównym zadaniem logo jest wyróżnienie firmy. Czy logo jest więc receptą na sukces? Oczywiście, że nie. Jednak dobrze zaprojektowane i odpowiednio używane logo, spełnia szereg ważnych funkcji, które wzmocnią Twoją rozpoznawalność, zbudują społeczność wokół Twojej marki i przyniosą  Ci wymierne zyski.

Zatem przejdźmy do meritum.

Po co Ci logo???

  • Jest nośnikiem informacji o firmie

Logo ma za zadnie zaprezentować firmę i opowiedzieć o niej odbiorcy. W logo zawarte są ważne informacje o marce tj. jej nazwa czy obszar działalności. Niekiedy w skład logo wchodzi także tagline (claim) – czyli slogan, który uzupełnia nazwę firmy.

  • Przekazuje wartości i emocje

Logo przekazuje wartości, jakie ceni sobie Twoja marka.

Jest także nośnikiem emocji, dzięki czemu ściąga do Ciebie klienta. Odpowiednio dobrane logo ma moc przyciągania.

  • Odróżnia od konkurencji

Obecnie na rynku nie wiele jest firm oferujących absolutnie unikalny produkt. Niemal w każdym zakątku świata konsumenci mogą wybierać z pośród setek firm i tysięcy produktów.

Aby wyróżnić swoją markę i produkt potrzebne nam zatem unikalne, odpowiednio zaprojektowane logo. Bez niego nie będziemy w stanie wyróżnić się na tle konkurencji.

Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że każdy nieoznakowany krem, karton mleka czy butelka z napojem wyglądają podobnie i bez odpowiedniego oznaczenia nie jesteśmy w stanie ich odróżnić. Do tego właśnie służy nasz firmowy znak, będący częścią identyfikacji wizualnej.

Photo by Edu Carvalho from Pexels

  • Daje rozpoznawalność

Ludzie lubią sięgać po sprawdzone produkty. Jeżeli więc posmakuje im Twój czekoladowy batonik, będą szukać Twojego logo pośród ulubionych słodyczy. Co więcej, widząc billboard z Twoim logo, mogą odczuć ochotę na batonik i kupić go przy pierwszej nadarzającej się okazji, mimo iż wstając rano wcale nie planowali oni takiego zakupu.

Dzięki logo zapisujesz się zatem w świadomości konsumentów, którzy po pewnym czasie sami zaczynają poszukiwać Twojego produktu. Jak dowodzą liczne badania nasz mózg funkcjonuje w taki sposób, że szukamy tego co już znamy. Lubimy wybierać te same produkty, te same firmy czy słuchać w kółko tych samych piosenek.

Dlatego warto użyć wszelkich środków, które przyniosą nam rozpoznawalność wśród klientów, a jednym z takich środków jest właśnie nasz firmowy znak.